Härryda Djurklinik AB är en mindre klinik som har möjlighet att utföra bland annat:

Allmän djursjukvård – Allt ifrån enkla besök till större utredningar.

Blodprovstagning / Urinanalys Vi har ett eget labb där vi kan kontrollera olika blod/urin värden på ditt djur, för större och mer grundliga analyser skickar vi prover till större labb.

Kastrationer

handjur: hund, katt, kanin, marsvin och iller.

hondjur: endast katt

Vaccinationer – Grundvaccinationer, årliga vaccinationer, rabiesvaccinationer och vaccination mot leptospiros.

Besiktning – vuxna djur samt kullar.

Tandvård – Vi är vidareutbildade och har ett speciellt intresse för veterinär tandvård. Vi utför allt från munhåleundersökningar, tandstenbortagning med ultraljud, tandpolering, till munsaneringar, tandextraktioner och bettkorrigeringar(gnagare).

Röntgen – vi röntgar höftleder, armbågar och knän. OBS! Glöm inte att ta med stamtavlan vid röntgentillfället!

EU-Pass – EU-passen skrivs ut här på plats, tänk dock på att vid de flesta utlandsresor krävs en rabiesvaccination som ska ha gjorts minst 3 veckor innan resans avfärd.

ID-märkning – Chipmärkning

Operationer – Till exempel hud- och juvertumörer, akuta sårskador, ögonlock relaterade operationer, olika typer av bråckoperationer, kloskador med mera.

Seniorhälsokoll – hund, katt, kanin och marsvin består av allm. klinisk undersökning, blod- / urinprov samt genomgång av foder -rutiner, -mängd och typ.

Kloklipp – Vi klipper klor på hund, katt, kanin, fågel och andra smådjur och gnagare. Vi erbjuder även näbbslipning.

Avlivningar – Om du undrar något angående avlivning kan du läsa mera om det här eller så är du varmt välkommen att ringa till oss.

© 2020 Härryda Djurklinik.
Kontakta oss gärna: 031-916083
Webbdesign av Hjälp med hemsidan i Stockholm